Автор: Колизей Категория: Персона
Печать

Тетяна Цирульник – головний редактор щотижневої газети «Коло» та сайту kolo.news. У журналістиці пройшла усіма кар’єрними сходинками: від журналіста-фрілансера до головного редактора і видавця.

7 подробиць про полтавські мас-медіа та професію вона розповіла для журналу «Колізей».

Про роботу журналіста

Кажуть, найприємніше у роботі журналіста – ​відсутність дрес-коду, можливість мати пістолет та діставати політиків незручними питаннями. Доля правди у цьому є, чимало журналістів носять джинси та кросівки. Невідомо, куди тебе сьогодні занесе вітер – ​на нараду, чи на пожежу. Тож маємо у редакційній шафі зонтики, теплі речі та навіть урочисту сукню – ​на різні випадки життя. Також журналіст має право на володіння зброєю. Іноді надходять прохання видати комусь службове посвідчення «бо потрібно купити пістолет». Відмовляю. Але найбільша особливість роботи у ЗМІ – ​те, що 24 години на добу потрібно бути готовим збирати інформацію. Це важко.

Як шукають новини

На певному етапі розумієш, що не ти шукаєш новини, а вони самі ідуть на тебе. Увечері втомлена приходиш додому – ​і отримуєш дзвінок: штурмують центральний ринок. Відкривається друге дихання, біжиш на подію, бо новини не чекатимуть до завтра. Якось нам повідомили про вибух вантажівки з боєприпасами під Полтавою. Нашу журналістку на місце події тоді не пропускали військові, тож для того, щоб зробити фото, довелось непомітно пробиратись чагарниками. Цікава новина чомусь завжди дістається нелегко.

Про солідарність

На відміну від відомої лікарської солідарності, яка подекуди межує з круговою порукою, у журналістів її майже не існує. І не тому що журналісти погані, у випадку загрози життю та здоров’ю колеги завжди підтримають. Але кожне видання має свою редакційну політику і журналісти мусять дотримуватись певних правил. Наприклад, під час візиту міністра юстиції Павла Петренка до Полтави журналіст «Кола» вручив йому коробку з ліками, які один з кандидатів у нардепи масово роздавав виборцям. Міністр тоді вдав, що коробку не помітив, а колеги-журналісти промовчали, хоча можна було колективно натиснути на чиновника і змусити його прокоментувати факт підкупу виборців. Але журналісти державних ЗМІ не мають права йти проти влади.

Про чорнуху

Визнаю, читач це любить і треба на його запит реагувати, не втрачаючи при цьому людської подоби. Нам одного разу дорікнули – ​якось ви нецікаво про вбивство написали: депутат убив дружину і сам викинувся з вікна, а де подробиці? Тих подробиць ми знали багато. Але ми їх навмисно прибрали – ​іноді потурати забаганкам читача не можна, його треба дотягувати до вищих стандартів.

Які бувають ЗМІ

Наразі у Полтаві працює щонайменше 4 телеканали, до 10 газет та понад 20 інтернет сайтів. І їх треба розрізняти. Якщо ЗМІ державне – ​у ньому ніколи не буде критики губернатора. Якщо ЗМІ комунальне – ​у ньому ви не знайдете скептичної статті про міську раду. Некоректно з мого боку заявляти що приватне ЗМІ, як моє, найправдивіше, але від забаганок та фінансування влади ми точно не залежимо, а отже можемо писати про них «без купюр».

Про рекламу

Іноді чую нарікання від людей – ​дуже багато реклами по телебаченню, у газетах. Особливо у період виборів, коли всі кандидати прагнуть бути «на слуху». Звісно, якість та правдивість новин дуже погіршується у цей період. Але для ЗМІ період виборів – ​це як сезон для кримчан – ​політична реклама оплачується за вищими ставками. Крім того, існують певні квоти – ​така реклама має займати не більше 20% місця серед інших новин.

Якщо у вас просять інтерв’ю

Завжди питайте, яке видання журналіст представляє і хто власник. Від цього буде залежати кут подачі матеріалу, про що я уже розповідала вище. Завжди просіть текст на узгодження, навіть якщо упевнені, що не сказали зайвого – ​кожен з нас грішить необрежними висловлюваннями, які навіть не помічаєш у розмові.

Про вплив ЗМІ сказано багато. Не повторюватимусь, але попрошу: будьте критичним до того, що читаєте і бачите по телевізору, перевіряйте інформацію. Не дайте себе ввести у оману.

Рекламный отдел и Редакция

ПОЛТАВА: +38(093) 66-09-555, (0532)69-33-77

КРЕМЕНЧУГ: +38(096) 922-20-02

ДНЕПР: +38(096) 235-02-15

facebook.com/groups/kolizey1

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

You are here:   HomeПерсонаперсона в музыке